۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳

امام جمعه رشت مطرح کرد؛

عدالت طلبی و اعتقاد به توان داخلی از ویژگی های رئیس جمهور انقلابی

عدالت طلبی و اعتقاد به توان داخلی از ویژگی های رئیس جمهور انقلابی

رشت- امام جمعه رشت با برشمردن برخی شاخص ها و ویژگی های رئیس جمهور، گفت: عدالت طلبی و اعتقاد به توان داخلی از ویژگی های رئیس جمهور انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در پیام جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) رشت بدون حضور نمازگزاران با اشاره به روز جهانی کارگر و نقش کارگران در حرکت چرخه تولید در کشور و مشکلات این قشر، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه مسئولان داشتن برنامه برای رفع این مشکلات است.

وی همچنین به ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز و هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا شاهد روی دیگر جهاد معلمان در عرصه علم و ترتبت بودیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن با ایام شهادت امیر المومنین علی (ع)، بر باز مساجد در شب‌های قدر تأکید کرد و افزود: متولیان مساجد بر آیا ایام شب‌های قدر باید برنامه داشته باشند.

وی مردم سالار دینی را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: برای رسیدن به مسئولیت در نظام اسلامی افراد باید دارای ویژگی‌های لازم باشند که مهم‌ترین آن به ویژه برای رئیس جمهور آگاهی از درد و مشکلات مردم است.

عده‌ای با بزرگنمایی مشکلات کشور را به برجام گره زده اند

امام جمعه رشت با تأکید بر پرهیز از اشرافی گری و کاخ نشینی از سوی کارگزاران نظام به ویژه رئیس جمهوری، اضافه کرد: اعتقاد و ایمان به انقلاب اسلامی، عدالت طلبی از دیگر شاخصه‌هایی است که فردی که خود را برای ریاست جمهوری کاندید می‌کند باید داشته باشد.

وی در ادامه داشتن عملکرد انقلابی و جهادی را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد و گفت: اعتقاد به توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت جوانان متخصص و متعهد ایرانی باید در اولویت برنامه‌های رئیس جمهور باشد.

آیت الله فلاحتی در ادامه به نشست‌های برجامی اشاره و با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب عجله‌ای برای برجام نداریم، افزود: متأسفانه عده‌ای برای به نتیجه رسیدن این موضوع عجله دارند و به همین واسطه ایجاد خوشبینی کاذب می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت و نظام مقدس اسلامی ایران، ادامه داد: برخی با بزرگ نمایی مشکلات داخلی را وابسته به تحریم‌ها می‌دانند البته شکی نداریم تحریم‌ها اثرگذار بوده اما امروز اهل فن اعتراف دارند بیشتر مشکلات جامعه ناشی از ضعف مدیریت‌ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید توجه کنیم که نشست‌های برجامی فرسایشی نشود و راستی آزمایی رفع تحریم‌ها توسط ایران مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: ملت ایران تسلیم هیچ ظالمی در دنیا نشده و انقلاب اسلامی بهترین نمونه است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه، یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا را تولید واکسن عنوان کرد و افزود: اعمال قرنطینه توسط مسئولان موجب به تعطیلی کشانده شدن بسیاری از مشاغل شده و اگر این روند ادامه پیدا کند موجب از بین رفتن هزاران شغل و گسترش فقر در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عمل به دستورات بهداشتی و سلامت اسلام بهترین روش برای مبارزه با ویروس کرونا است، بیان کرد: باید به آغوش اسلام برگردیم زیرا آنچه که درباره جسم انسان لازم است را بیان فرموده است.

مسئولان و کشاورزان با همکاری، تنش آبی را به حداقل برسانند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) رعایت نظافت و بهداشت را جزو ایمان بیان فرموده است، تصریح کرد: همه تلاش‌ها در سراسر کشور براین باشد دوباره مردم را به آغوش آئین بهداشتی و نظافت بیان شده توسط اسلام برگردانیم.

وی، شیوع ویروس کرونا را سبب خالی شدن جمعیت از مساجد و حرمین شریفین اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: متولیان همان طور که به فکر سلامت جسم مردم هستند همان گونه نیز در اندیشه ایمان و عقیده جامعه نیز باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به فصل زراعی جدید و نیاز شالیزارها به آب، اظهار کرد: به مدیران، متولیان و مجریان آب کشاورزی توصیه می‌کنم آب مورد نیاز کشاورزان را دقیق، هوشمندانه و عاقلانه رصد کرده و استفاده بهینه از آن را به مردم آموزش دهند.

آیت الله فلاحتی بر یاری کشاورزان نسبت به همدیگر برای آبیاری شالیزارها تاکید کرد و افزود: مسئولان باید به کمک کشاورزان بشتابند زیرا اگر مردم ببینند متولیان صادق هستند آنها نیز گوش می‌کنند اما مشاهده کنند مسئولان سیاسی بازی می‌کنند اعتماد کشاورزان را از دست می‌دهید.

کد خبر 5201212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha